معرفی تراک میکسر

تراک میکسر به کامیون هایی گفته می شود که وظیفه حمل بتن را از محل تولید مانند کارخانه ها به محل اجرای پروژه بر عهده دارند. این کامیون ها با قرار گرفتن زیر بچینگ اقدام با بارگیری بتن می کنند و در محل مورد نظر در پروژه آن را تخلیه می کنند.

اما گاهی وظیفه دیگری نیز برای این کامیون ها در نظر گرفته می شود و آن مخلوط کردن بتن در طی مسیر است. به طور کلی به هر دستگاهی که توانایی مخلوط کردن و میکس کردن بتن را داشته باشد به اصطلاح “بتونیر” گفته می شود و تراک میکسر ها در واقع می توانند حمل کننده این بتونیرها باشند. این ماشین ها می توانند ساده باشند و تنها در نقش حمل کننده بتن به کار بروند و یا می توانند به عنوان حمل کننده و میکس کننده بتن استفاده شوند.
تراک میکسر یا کامیون حمل بتن بر اساس ظرفیت باری که میتواند حمل کند و براساس مشخصات فنی آن، در بازه 6 تا 12 مترمکعبی دسته بندی می شود.

خرید تراک میکسر

انواع تراک میکسر

چنانچه به عنوان میکس کننده بتن به کار بروند براساس مشخصات فنی و نوع کاربری آن ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

1. تراک میکسر دارای پمپ

این مدل دارای دستگاه پمپ متصل است که به لطف آن می توان بتن را تا ارتفاع بیشتری و فاصله دورتری پمپاژ کرد. این نوع هزینه نیروی انسانی شما را کاهش می دهد و به طور کلی قیمت خرید ماشین حمل بتن شما با انتخاب این گزینه به شدت کاهش خواهد یافت.

2. تراک میکسر حجمی

این کامیون های منحصر به فرد ترکیبی از تراک میکسرهای متحرک و تاسیسات بچینگ است. میتوان تمام مواد و مصالح مورد نیاز برای تهیه بتن را در مخازن جداگانه آن قرار داد و در موقع نیاز این کامیون می تواند با اندازه گیری وزن مورد نیاز، آن ها را با بتن تازه مخلوط کند. به این ترتیب میزان هدر رفت مصالح به صفر خواهد رسید. همچنین این میکسرها برای جا به جایی بتن در مسافتهای طولانی بهترین گزینه است.

3. تراک میکسر سنگین

این میکسرهای دو دیفرانسیله در مقایسه با سایر انواع تراک میکسر، قدرت موتور بیشتری دارند و در موقعیت های مختلف زمین بهترین عملکرد را دارند. از آنجا که این نوع از میکسر بتن ها می توانند حجم عظیمی از بتن را تولید و تخلیه کنند از آنها در پروژه های عظیم مانند پل سازی استفاده می شود.

قیمت تراک میکسر

کاربرد و نحوه کار تراک میکسر

شاید به نظر برسد که این دستگاه ها فقط در پروژه های ساختمانی کاربرد خواهند داشت اما حقیقت این است که پروژه های عمرانی بدون به کارگیری این کامیون ها، کابوس مهندسان خواهد بود. اما خوب است بدانید که استفاده از این وسیله همیشه نیز جزو گزینه ها نیست. به عنوان مثال چنانچه فاصله زمانی بین تولید کننده بتن و محل پروژه زیاد باشد، توصیه می شود که به جای استفاده از تراک میکسر و انتقال بتن آماده به محل، بتن را به صورت خشک به محل پروژه منتقل و در آن جا با آب مخلوط کرد.

در میکسرهای با قابلیت مخلوط کردن، این کارکرد کمی پیچیده تر می شود. پره هایی که مسئول مخلوط کردن مواد در مخزن هستند می توانند توسط اپراتور تنظیم شوند که با چه سرعتی عمل کنند. همچنین این دستگاه ها دارای تجهیزاتی برای مخلوط کردن هستند. هر دو نوع میکسر ساده و مخلوط کن دارای امکان تخلیه بتن نیز هستند.

خرید تراک میکسر در آرپا ماشین

شرکت آرپا ماشین یکی از وارد کنندگان انواع ماشین آلات از بهترین برندها در ایران می باشد. شما می توانید با توجه به نوع پروژه و نیازمندی خود برای خرید میکسر بتن با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در انتخاب بهترین ماشین  شما را راهنمایی کنند. همچنین برای اجاره تراک میکسر دست دوم و آگاهی از لیسن قیمت تراک میکسر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *