دستگاهی است که برای انتقال بتن مایع از طریق پمپاژ به ناحیه ساخت و ساز استفاده میشود. با استفاده از پمپ بتن ثابت , بتون به طور مستقیم در محل مصرف ریخته شده و هچ نیازی به حمل بتن با روش های دیگر نیست.استفاده از پمپ زمینی مخصوصا در مواردی که دسترسی به محل بتن ریزی مشکل یا محدود باشد بسیار عالیست در این روش تقریبا هیچ مقداری از بتن تلف نمی شود و نیروی کار کمتری در محل لازم است. پمپ بتون ثابت توسط دو چرخ که به شاسی پمپ وصل می باشد قابل جابجایی است .

بعد از مستقر کردن پمپ ثابت در محل انجام پروژه بتن ریزی ،لوازم یدکی پمپ بتن ثابت مانند لوله و اتصالات مورد نیاز را نصب میکنند و بعد از آماده شدن بتن آنرا به داخل وان پمپ ثابت انتقال داده و عملیات بتن ریزی را شروع میکنند.از برترین ویژگی های پمپ بتن ثابت می توان به راحتی در جابجا کردن دستگاه پمپ ثابت در کوتاهترین زمان اشاره کرد ،همینطور هم به خاطر پایین بودن قیمت آن نسبت بهادی دارد و در اکثر پمپ های دکلی توجیه اقتص مورد مورد استفاده برای فونداسیون های با حجم بتن زیاد پمپ بتون ثابت پیشنهاد میشود.مورد استفاده ی این نوع پمپ بتن‌در کارگاه هایی که حجم بالای بتن ریزی نیاز است ویا در برج هایی که نیاز به بتن ریزی در ارتفاع بالا دارند، میباشد.این پمپ ها یا بر روی شاسی کامیون نصب میشوند و یا در مواردی به صورت خود کششی تولید میگردند. ولی در اغلب موارد باید توسط کشنده ی دیگری یدک کشیده شوند که اصطلاحا پمپ بتن زمینی نامیده میشوند.توان این پمپ ها عموما از دیزل تامین شده و در مواردی دارای موتور برقی نیز مشاهده میشود.

از دیگر خصوصیات این پمپ می توان به پایین بودن هزینه استهلاک آن اشاره کرد.

پمپ های ساخته شده توسط این شرکت در کلاس های شوئینگ تعریف گردیده و در مدل های 2000 و 2800 سی پی مونتاژ می گردد.

نمونه ای از این نوع پمپ بتن زمینی را برای فروش قرار داده این میتوانید در این پست مشاهده نمایید

موتورهای به کار گرفته شده با برند دوئیتس آلمان و پمپ های سام ایتالیا و در بعضی مواقع متناسب با سلیقه و درخواست مشتری پمپ های رستوک آلمان و یا چک لحاظ می گردد.

حداکثر میزان پمپاژ بتن در افق 350 متر و حداکثر میزان پمپاژ بتن در ارتفاع 70 متر می باشد ، در حالت کلی نوع میکس بتن و مصالح به کار گرفته شده در بتن نقش بسزائی در انتقال آن دارند.